2010/02/23

024 友人たちがアップロードしてくれた諸々

まずはソウルで知り合った映像作家のLouise Traonがソウル中央駅でのパフォーマンスを撮影/編集してくれた。
なんか一緒に飲んでて、やるねん、言うたら、そしたら撮ったるわ、みたいな感じで。
一晩で編集あげてくれて、みんなでおぉ。こうなるんか、とみんなで眺めて、そのままこれを展示して帰ってきた。

Seoul Station / Louise Traon

Seoul Station 11.01.09 from louise Traon on Vimeo.


Le 11 janvier 2009 dans la gare centrale de Séoul, les Contact Gonzo se mettent à danser. Le frottement de leurs semelles sur le sol résonnent dans toutes la gare. Les passagers s'arrêtent pour regarder. On ne sait pas s'il s'agit d'un combat, d'une lutte, ou d'une chorégraphie / On January 11, 2009 in the Central Station of Seoul, the Contact Gonzo begin to dance. The rubbing their feet on the ground echoed in all the station. The passengers stopped to watch. We don't know if it's a struggle or choreography.


Revolution Per Minute 2009

REVOLUTION PER MINUTE EXCERPTS from Ka5 on Vimeo.


23-25 April 2009

REVOLUTION-PER-MINUTE:
ONE ACCIDENT; TWO PARTIES: THREE VERSION

RPM is a dramatic musing on collision: what happens when lives, bodies and memories plow into one another. One high-speed motorcycle totals itself, taking an unsuspecting pedestrian with it while an incredulous passer-by witnesses the whole event.

RPM distends this point of impact into a series of tectonic vignettes; making this an intensely warped encounter with the uncontrollable conditions of velocity.

Conceived by Director Choy Ka Fai and Written by Robin Loon, RPM is a contemporary theatrical experience that flirts with what defines visual arts, dance and theatre. Featuring a unique collaboration with Osaka dance collective contact Gonzo, this installation performance of sound, lights and multimedia brings you an immersive experience of living at the edge of existence in our urban landscape.

Conceived + Directed + Multimedia Design by Choy Ka Fai
Text + Dramaturgy by Robin Loon

Performed by
contact Gonzo(Yuya Tsukahara, Keigo Mikajiri, Itaru Kato)
+ Li Xie
+ Patricia Toh

Sound Installation by Zulkifle Mohmod
Set Design by Mohd Fared Jainal
Lighting Design by Andy Lim


そしてやっと来ました、シンガポールでChoiKafaiと一緒に作った作品、の抜粋。
ゴンゾはこれで初めて人と一緒に舞台作品を作った感じです。
いたるがどう食ったらいいのかわからん果物くまくったり、みかじがぎっくり腰したり。
あと、シンガポールは、ほんとにいろんなもの食べた。
リトルインディア、っていうパキスタン人の現場労働者が住む地域に住んでいたので
めっちゃ楽しかったし、いろいろなものが見れた。
やっぱりツアーといえば飯やね。
ぼくは基本、食う事しか考えてない。
でもぼくはそれが異文化を理解する一番の近道やと思います。
それ食ってる人の感覚とか、方向性、間、それを体で知ることができる。